دبیرستان شهیدرجایی تودشک

خوش امدید

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 19:9 - شنبه 1 بهمن 1398

 

پذیرفته شدگان کنکور سراسری92در شهر تودشک

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 20:0 - یک شنبه 7 مهر 1398

اسامی دانش آموزان پذیرفته شده در کنکور سراسری در دانشگاه های دولتی دبیرستان شهید رجائی تودشک (سال تحصیلی ۹۳-۹۲)

۱- صادق محمدیان: مهندسی کشاورزی (امور دامی) دانشگاه تهران

۲- مجتبی عباسی: مهندسی کشاورزی (امور دامی) دانشگاه صنعتی اصفهان

۳- علی حسینی: مهندسی بیوتکنولوژی دانشگاه کردستان

۴- حیدرعلی اعرابی: علوم کامپیوتر دانشگاه یزد

۵- صادق زیندالدینی: زبان و ادبیات فارسی دانشگاه قم

۶- رضا هادی: مهندسی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان

۷- هادی احمدی: مهندسی مواد دانشگاه اراک

۸- محمد عباسی: علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم باهنر

۹- سجاد شجاعی: علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم باهنر

۱۰- سعیدمختاری: علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم باهنر

اسامی دانش آموزان پذیرفته شده در کنکور سراسری در دانشگاه های دولتی دبیرستان فاطمه الزهرا تودشک (سال تحصیلی ۹۳-۹۲)

۱- فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان

۲- مهندسی شیمی دانشگاه یزد

۳- مهندسی کامپیوتر دانشگاه کرمان

۴-مهندسی بیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی اصفهان

۵- مهندسی کشاورزی دانشگاه اردکان

۶- مهندسی شیمی دانشگاه اردکان

۷- تاریخ معاصر دانشگاه تبریز

۸- الهیات دانشگاه تبریز

۹- الهیات دانشگاه کاشان


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: پذیرفته شدگان کنکور سراسری92در شهر تودشک, , کنکور92, , دبیرستان شهید رجایی تودشک, , دبیرستان فاطمه الزهرا(س)تودشک,

 

28صفر،رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 16:30 - سه شنبه 10 دی 1392

 

عرض تسلیت

 

 

 

شهادت مظلومانه  حضرت امام حسن مجتبی وامام رضا (ع)

ورحلت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) بر رهپویان

مکتب ولایت وامامت تسلیت باد

228 صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و نیز شهادت مظلومانه فرزند غریبش حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را به خدمت حضرت عصر(عج) و تمامی مسلمین جهان بخصوص جمعیت مظلوم شیعه تسلیت می گوییم.
 
زندگی نامه پیامبر خاتم (ص)
خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله در سال ۵۷۱ م که مصادف با روز جمعه هفده ربیع‏ الاول بود، در مکه چشم به جهان گشود و در چهل‏ سالگی از طرف خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد. حدود سیزده سال در مکه به صورت پنهان و نیمه‏ پنهان به تبلیغ دین اسلام پرداخت. سپس در نتیجه فشارهای روزافزون کفار و مشرکان به مدینه هجرت کرد. پس از ده سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن ۶۳ سالگی در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست. مرقد مطهرش در مدینه منوره در کنار مسجدالنبی قرار گرفته است و همه‏ ساله سیل عاشقان نبوت، به‏ویژه در ایام پیش و پس از مراسم حج، از سراسر عالم به زیارتش می‏ شتابند.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: 28صفر, رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) , دبیرستان شهید رجایی تودشک,

 

13آبان

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 19:20 - سه شنبه 14 آبان 1392

13آبان ماه تودشک هم مثله سرتاسر ایران خیلی باشکوه برگزار شد..دانش آموزای دبیرستان شهید ر جایی هم مثله همه ی دانش آموزای تودشکی صبح روز دوشنبه در راهپیمایی 13آبان شرکت کردن و با شعار مرگ بر آمریکا ومرگ بر اسرائیل مشت محکمی به دشمنای این مرز وبوم زدن..راهپیمایی به صورت گسترده از روبه روی مقبره شروع شد وسپس در گلزار شهدا با سخنرانی حاج آقا احمدی نسب و قرائت قطع نامه توسط دانش آموز سال سوم محمدنیکونژاد به پایان رسید..متاسفانه هیچ تصویری از این حماسه باشکوه به دستم نرسید تا واستون بذارم....شورای بسیج دانش آموزی وشورای دانش آموزی دبیرستان،با پشتیبانی جناب آقای ترابی معاون مدرسه تلاش زیادی برای این برنامه انجام دادن..


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: 13آبان, , دبیرستان شهید ر جایی تودشک, , 13آبان92, , , راهپیمایی 13آبان, , روز بسیج دانش آموزی,

 

دوره‌ی پیش دانشگاهی دو روز در هفته تعطیل است

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 9:52 - شنبه 30 شهريور 1392

ابراهیم سحرخیز در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه کشور با اشاره به سالی واحدی شدن نظام پیش‌دانشگاهی اظهار کرد: به دلیل برگزاری 3 سال اول متوسطه به صورت سالی واحدی، سال چهارم موسوم به دوره پیش‌دانشگاهی نیز که از سال گذشته در دبیرستان‌ها ادغام شده بود نیز، به صورت سالی واحدی برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه دوره‌ی پیش‌دانشگاهی 2 روز در هفته تعطیل خواهد بود، افزود: درس‌هایی که در گذشته طی دو ترم عرضه می‌شد، از ابتدای سال و درس معارف نیز از حالت معارف 1 و 2 خارج و بصورت یک درس ارایه خواهد شد.

سحرخیز ادامه داد: 15 نمره پایانی مربوط به بخش دوم کتاب‌ها می‌باشد و بخش اول تنها 5 نمره در امتحان پایان سال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در تمامی رشته‌ها دوره‌ی پیش‌دانشگاهی 24 واحد است که در 24 ساعت هم ارایه می‌شود، یادآور شد: فقط در رشته‌ی هنر به دلیل عملی بودن دروس این 24 واحد در 27 ساعت ارایه می‌شود.

سحرخیز، اول مهرماه را آغاز سال تحصیلی برای دوره‌های متوسطه و پیش‌دانشگاهی ذکر کرد و گفت: تمامی دانش‌آ‌موزان باید در کلاس‌های درس حضور فیزیکی داشته باشند.وی خاطرنشان کرد: با حذف دوره‌ی پیش دانشگاهی در آینده امتحانات سال دوم و سوم متوسطه بصورت نهایی برگزار و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان از این طریق اعلام می‌شود.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: دوره‌ی پیش دانشگاهی دو روز در هفته تعطیل است, 24واحد دوره ی پیش دانشگاهی, تعطیلی 2روزه دوره ی پیش دانشگاهی در هفته, سال تحصیلی93-92 ,

 

توزیع کتابهای درسی

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 15:57 - چهار شنبه 13 شهريور 1392

توزیع کتاب‌های درسی از ۱۶ شهریورماه در کشور

توزیع کتاب‌های درسی از ۱۶ شهریورماه در کشور

مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش گفت: توزیع کتا‌ب‌های درسی دوره راهنمایی و دبیرستان در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ از ۱۶ شهریور در سراسر کشور انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سید احمد حسینی مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی آموزش و پرورش امروز در نشست خبری توزیع کتابهای درسی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اظهارداشت: امسال 945 عنوان کتاب درسی با شمارگان 131 میلیون جلد برای 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در آموزش و پرورش داریم.

وی افزود: همزمان با شروع سال تحصیلی تمام دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش کتابهای درسی را خواهند داشت.

حسینی با بیان اینکه توزیع کتابهای درسی در سراسر کشور به صورت یکسان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: کتابهای سال سوم راهنمایی و دوره دبیرستان از طریق 5 هزار و 400 کتاب‌فروشی و از 16 شهریور ماه در کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: کتابهای دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و کارودانش و دوره پیش‌دانشگاهی از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: توزیع کتاب های درسی-16شهریورماه-سال تحصیلی جدید-توزیع کتابهای درسی کلیه مقاطع-,

 

ضوابط کسر خدمت سربازی برای دانش آموزان بسیجی

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 10:59 - چهار شنبه 12 تير 1392

شرایط 2 ماه کسر خدمت از سربازی دانش‌آموزان

 

سرپرست پیشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه آیین نامه اجرایی موضوع مربوط به کسر خدمت سربازی دانش آموزان در هیئت دولت به تصویب رسیده است، گفت: دانش آموزانی که درس آمادگی دفاعی سوم راهنمایی و دوم دبیرستان را گذرانده و در یکی از رده های مقاومت بسیج نیز آموزش های تکمیلی را سپری کنند، از خدمت سربازی آنها 2 ماه کسر خواهد شد. :


در پاسخ به این سوال که قانون کسر 2 ماه از خدمت سربازی دانش آموزان پسر چگونه اعمال خواهد شد؟ اظهار کرد: این موضوع به ماده 64 قانون که در سال 69 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مربوط می شود.


وی افزود: اخیراً آیین نامه اجرایی این قانون با هماهنگی بین بسیج، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به هیات وزیران فرستاده شد و در هیات دولت آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب رسید.


سرپرست پیشین سازمان بسیج دانش آموزی کشور ادامه داد: براساس ماده 64 قانون و آیین نامه اجرایی مصوب شده، دانش آموزانی  که درس آمادگی دفاعی را در سال سوم راهنمایی و سال دوم دبیرستان می گذرانند، مشروط بر اینکه دوره آموزشی تکمیلی را نیز در یکی از رده های مقاومت بسیج بگذرانند، 2 ماه از خدمت دوره آموزشی سربازی این دسته از دانش آموزان کسر می شود؛ به عبارتی 2 ماه کفایت از آموزش حساب می شود.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: ضوابط کسر خدمت سربازی برای دانش آموزان بسیجی/شرایط 2 ماه کسر خدمت از سربازی دانش‌آموزان/خدمت سربازی وشرایط کسر دوره آموزشی,

 

زمان برگزاری آزمون سراسری(92)+تصاویری منتخب از کنکور92

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 16:34 - پنج شنبه 6 تير 1392

 

زمان برگزاری کنکور ریاضی 92 : صبح پنج شنبه 92/4/6

زمان برگزاری کنکور هنر 92 : بعدظهر پنجشنبه 92/4/6

زمان برگزاری کنکور تجربی 92 : صبح جمعه 92/4/7

زمان برگزاری کنکور انسانی 92 : صبح شنبه 92/4/8

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری              92

 

 


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: زمان برگزاری آزمون سراسری(92)+تصاویری منتخب از کنکور92,

 

پدر و پسر 44 و 19 ساله در کنکور تجربی

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 16:22 - پنج شنبه 6 تير 1392

پدر و پسر 44 و 19 ساله در کنکور تجربی

آی پرس: ایزدخواه با اشاره به اینکه میلاد در سال گذشته نتوانست رتبه مورد نظر برای رشته پزشکی را به دست آورد به همین دلیل از او خواستیم یک سال دیگر بخواند، می‌افزاید: برای روحیه دادن به میلاد خودم هم با او شروع به درس خواندن کردم.

پدر و پسر 44 و 19 ساله آملی باهم در کنکور تجربی امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش  آی پرس به نقل از فارس، حسین ایزدخواه و پسرش میلاد در کنکور تجربی سال جاری که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

حسین ایزدخواه پدر 44 ساله دارای مهندسی مکانیک از دانشگاه سمنان و کارشناسی مدیریت صنعتی را در دانشگاه مازندران به اتمام رسانده است.


 

 


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: پدر و پسر 44 و 19 ساله در کنکور تجربی, , ;کنکور تجربی92, , همراهی پدر با فرزندش در کنکور92تجربی, , پدر وپسرآملی داوطلبین کنکور92تجربی,

 

۱۱ نکته براي بهبود يادگيري،حفظ کردن و سرعت مطالعه

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 17:46 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392


۱۱ نکته براي بهبود يادگيري،حفظ کردن و سرعت مطالعه

1) در فواصل زماني کوتاه و منظم مطالعه کنيد

اين مسئله مدتهاست که تاييد شده ، برخلاف نظام آموزشي فعلي که دانش آموز بايد ساعت ها در کلاس بشينه و به حرف هاي معلم گوش بده ، روانشناسان توصيه ميکنند زمان مطالعه رو کم کنيد ولي به تعداد دفعات اون اضافه کنيد.بگذاريد اينطور بگم که اگر شما يک متن رو در ۱۰ تا ۱۰ دقيقه با استراحتي کوتاه بين اين فواصل بخونيد نسبت به اينکه ۱۰۰ دقيقه به طور مداوم اون درس رو بخونيد عملکرد بهتري رو از مغزتون شاهد خواهيد بود! چرا که مغز براي سنتز پروتئين به زمان نياز داره و شما با اين کار اين فرصت رو بهش خواهيد داد.پس زمان هاي مطالعه رو به زمان هاي کوتاه ولي متوالي تقسيم کنيد در غير اينصورت ميزان خستگي و استرس و عدم بازدهي کافي به سراغ شما مياد.

 

2) يک روز استراحت بدون عذاب وجدان!

اين نکته هم از نکته ي شماره ۱ تبعيت ميکنه منتهي در مقياسي بزرگتر و در سيکل روزانه.دليل استراحت کردن آماده ساختن خودتون براي روزهاي آتي است.گرچه اگر شما از اين استراحت عذاب وجدان بگيريد (يعني خودتون رو مقصر بدونين و بگيد من بايد مطالعه ميکردم!) کمکي به شما نخواهد کرد و باعث افزايش استرس در شما خواهد شد.مغز در حالت استرس اطلاعات رو بخوبي دريافت نميکنه.سعي کنيد يک روز در هفته به خودتون به طور کامل استراحت بديد ، بيرون بريد و قدم بزنيد ، با دوستانتون خوش بگذرونيد و به اون عذاب وجدان فکر نکنيد تا کاملا براي هفته بعد آماده بشيد.

11 روش براي بهبود عملکرد تحصيلي و مطالعه

 


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: ۱۱ نکته براي بهبود يادگيري, حفظ کردن و سرعت مطالعه, یک روز استراحت بدون عذاب وجدان!, ه حالات روحي خودتون احترام بگذاريد, مرور در همان روز, از توالي طبيعي يادگيري استفاده کنيد, محيط مطالعه رو آماده کنيد, از نااميدي به شدت پرهيز کنيد, اهداف منطقي تعيين کنيد, برنامه ريزي و مطالعه منظم, از فراموشي نترسيد, ,

 

روشهای مختلف برای خلاصه نویسی

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 17:43 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392


 


روش‌هاي مختلف براي خلاصه‌نويسي

آن‌چه تا به حال به عنوان خلاصه‌نويسي از آن استفاده کرده‌ايد، شامل فنون مختلف يادداشت‌برداري، حاشيه‌نويسي، خط‌کشي زير جملات، دسته‌‌بندي و علامت‌گذاري مي‌شود که در ادامه به توضيح آن‌ها مي‌پردازيم:

1. علامت‌گذاري و خط‌کشي زير جملات

علامت‌گذاري سريع‌ترين روش براي مطالعه‌ي فعال است؛ البته نکات مهم را نيز مشخص مي‌کند. در اين نوع روش از خلاصه‌نويسي، اکثر دانش‌آموزان به دنبال جستجوي مطالب و خط کشيدن زير کليدواژه‌ها هستند.

·         زماني که مطلبي را مطالعه مي‌کنيد جايي که براي‌تان سؤال است و مطلب را کامل متوجه نمي‌‌شويد از علامت سؤال (؟) استفاده کنيد.

·         هر جا احساس کرديد سؤال‌‌خيز است و به نکته‌ي خطرناکي اشاره شده است علامت خطر (!) بگذاريد و جايي که به يک کلمه يا عبارت کليدي برخورديد دور آن خط بکشيد.

·          پاراگراف‌هاي مهم را با علامت ضربدر (×) مشخص کنيد.

نکته‌ي 1: به طور کلي هنگام مطالعه، استفاده از علامت‌‌گذاري شروع خوبي براي مطالعه‌ي دقيق و فعال است.

نکته‌ي 2: فراموش نکنيد که اين کار را با مداد انجام دهيد؛ زيرا ممکن است با پيشروي در مطالعه متوجه شويد علامت قبلي اشتباه بوده و نياز به تغيير داشته باشد.

نکته‌ي 3: دقت داشته باشيد که شلوغ‌کاري نکنيد. در استفاده از علامت‌‌ها و انتخاب جملاتي که خط‌کشي مي‌‌شوند زياده‌‌روي نکنيد؛ زيرا در مطالعه‌‌هاي بعدي حوصله‌‌تان سر مي‌رود.

2. حاشيه‌نويسي

Ø     در اين روش بايد از مرحله‌ي دوم يادگيري استفاده کنيد؛ يعني مطالب را به سه شکل براي خودتان بيان کنيد و در حاشيه‌ي کتاب بنويسيد. بايد کليدي‌‌ترين جمله‌ي هر پاراگراف را استخراج کرده و به زبان خودتان، با نماد علمي و به زبان معلم در حاشيه‌ي کتاب يا جزوه يادداشت کنيد. در پايان هر پاراگراف از خودتان بپرسيد اين پاراگراف قصد داشت چه مطلبي را به شما بياموزد. آن را در يک جمله و با زبان خودتان، يادداشت کنيد. مي‌توانيد سؤال، انتقاد يا هر مطلب ديگري را که مربوط به آن موضوع باشد و در جاي ديگري خوانده‌ايد حاشيه‌نويسي کنيد. اين فرايند، يک فراشناخت است که به تمرکز، دقت، حفظ و يادگيري بهتر کمک مي‌کند.


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها: روشهای مختلف برای خلاصه نویسی, درخت دانش يا طرح سازماني , دسته‌‌بندي, يادداشت‌‌برداري, حاشيه‌نويسي, علامت‌گذاري و خط‌کشي زير جملات, ,

 

ساعات طلایی برای درس خواندن

نویسنده : علی عباسی | تاریخ : 17:42 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392


ساعات طلائي براي درس خواندن

 زمان مناسب براي مطالعه از جمله موضوعاتي است که نظريه هاي گوناگوني درباره آن ارائه شده و بحثهاي زيادي صرورت گرفته است.اما به طور خلاصه مي توان گفت...

 

 

 

1- صبح ها بيشتر سعي در يادگيري مطالب داشته باشيد.
2 -درس هايي را که نياز به مرور دارند ؛ ترجيحا به شب موکول کنيد.
3 - بلافاصله پس از غذا خوردن با شکم پر مطالعه نکنيد.
4 - قبل و بعد از مطالعه، حتما استراحت کنيد.
5 - از روش شرطي سازي نسبت به زمان مطالعه سود جوييد


دسته بندی : <-CategoryName->


 

آخرین مطالب

» 28صفر،رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ( 1392/10/10 )
» 13آبان ( 1392/8/14 )
» پذیرفته شدگان کنکور سراسری92در شهر تودشک ( 1398/7/7 )
» دوره‌ی پیش دانشگاهی دو روز در هفته تعطیل است ( 1392/6/30 )
» توزیع کتابهای درسی ( 1392/6/13 )
» ضوابط کسر خدمت سربازی برای دانش آموزان بسیجی ( 1392/4/12 )
» زمان برگزاری آزمون سراسری(92)+تصاویری منتخب از کنکور92 ( 1392/4/6 )
» پدر و پسر 44 و 19 ساله در کنکور تجربی ( 1392/4/6 )
» ۱۱ نکته براي بهبود يادگيري،حفظ کردن و سرعت مطالعه ( 1392/2/19 )
» روشهای مختلف برای خلاصه نویسی ( 1392/2/19 )
» ساعات طلایی برای درس خواندن ( 1392/2/19 )
» روشهای موفقیت در امتحانات ( 1392/2/19 )
» اس ام اس امتحانات ( 1392/2/19 )
» تقلب در امتحان ( 1392/2/19 )
» برنامه درسی ملی ( 1392/1/31 )
» زلزله اهالي شهرهاي اصفهان، شاهين شهر و خميني شهر را به خيابان ها كشاند ( 1392/1/31 )
» اموزش برنامهexcel ( 1392/1/30 )
» اموزش برنامه powerpoint ( 1392/1/25 )
» امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان(فایلpdf) ( 1392/1/21 )
» مطالب مخصوص تجربی ها ( 1392/1/1 )
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد